foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
💙💛 Дякуємо, що знайшли час відвідати наш веб-сайт, який надає інформацію для батьків, учнів та вчителів💙💛 ЛАСКАВО ПРОСИМО ДО НАШОЇ ШКОЛИ!

Головне меню

Вхід

ЗАТВЕРДЖЕНО

Протокол

засіданняпедагогічної ради

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність учасників освітнього процесу Гнатівського ліцею «Мрія» Добровеличківської

 селищної ради

І. Загальні положення

 

  • Положення про академічну доброчесність Гнатівського ліцею «Мрія» є внутрішнім підзаконним нормативним актом, який спрямований на забезпечення надання здобувачам освіти якісних освітніх послуг, додержання моральних, правових, етичних норм поведінки всіма учасниками освітнього процесу.
  • Положення розроблено відповідно до Конвенції ООН «Про права дитини» (1989), Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», Статуту закладу, Правил внутрішнього трудового розпорядку.
  • Метою Положення про академічну доброчесність є формування в закладі системи демократичних відносин між учасниками освітнього процесу, розвиток культури, забезпечення академічної свободи, створення сприятливого морально-психологічного клімату і підвищення довіри до результатів навчання та авторитету закладу.
  • Дія Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу, які визначені законодавством.

1.4. Педагогічні працівники та здобувачі освіти, усвідомлюючи свою відповідальність за формування сприятливого академічного середовища для забезпечення ефективної організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу, неналежне виконання функціональних обов’язків зобов’язуються виконувати норми цього Положення.

ІІ. Принципи академічної доброчесності

  • Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.
  • Порушеннями академічної доброчесності згідно п.4 ст.42 Закону України «Про освіту» вважається:
  • академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
  • самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
  • фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
  • фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
  • списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації (шпаргалки, мікронавушники, телефони, планшети, тощо), крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів

 

навчання, а також повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової роботи (лабораторної, контрольної, самостійної, індивідуальної, тощо);

  • обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
  • хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь- яких інших благ матеріального чи нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
  • необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;
  • надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;
  • вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.
    • Академічна доброчесність впроваджується через систему принципів: законності, чесності, взаємоповаги, ввічливості, справедливості, відповідальності, прозорості, толерантності.
    • Академічна доброчесність забезпечуються:
      • Учасниками освітнього процесу шляхом:
    • дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України;
    • утвердження позитивного іміджу закладу, примноження його традицій;
    • дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;
    • запобігання корупції, хабарництву;
    • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
    • дотримання норм про авторські права;
    • надання правдивої інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності;
    • невідворотності відповідальності з підстав та в порядку, визначених законодавством;
    • негайного повідомлення директора закладу про отримання для виконання рішень чи доручень, які є незаконними або такими, що становлять загрозу правам, свободам чи інтересам учасників освітнього процесу.
      • Здобувачами освіти шляхом:
    • самостійного виконання навчальних завдань поточного та підсумкового контролю без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання (самостійні, контрольні, ДПА);
    • особистою присутністю на всіх заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами;
  • подання на оцінювання лише самостійно виконаної роботи, що не є запозиченою або переробленою з іншої, виконаної третіми особами;
  • використанням у навчальній або дослідницькій діяльності лише перевірених і достовірних джерел інформації та грамотного посилання на них;
  • не припустимості пропонування хабара за отримання будь-яких переваг у навчальній або дослідницькій діяльності, у тому числі з метою зміни отриманої академічної оцінки.
    • Педагогічними працівниками шляхом:
  • надання якісних   освітніх   послуг   з   використанням   в   практичній професійній діяльності інноваційних здобутків в галузі освіти;
  • обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;
  • незалежності професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій;
  • підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконалення, проходження курсів підвищення кваліфікації;
  • об’єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;
  • здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
  • інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення;
  • дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання методичних матеріалів, наукових робіт, тощо;
  • не розголошення конфіденційної інформації, інформації з обмеженим доступом та інших видів інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації та звернення громадян;
  • участь у будь-якій діяльності, що пов’язана з обманом, нечесністю; підробкою та використанням документів.
    • Батьками здобувачів загальної середньої освіти або особами, які їх заміняють, шляхом:
  • сприяння виконанню освітньої програми, досягнення передбачених результатів навчання, самостійного виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання здобувачів освіти.
    • Кожен учасник освітнього процесу наділений правом вільно обирати свою громадянську позицію, яка проголошується відкрито при обговоренні рішень та внутрішніх документів.
    • Офіційне висвітлення діяльності закладу та напрямів його розвитку може здійснюватися директором школи або іншою особою за його дорученням.
    • У разі, якщо відбулося розповсюдження інформації, яка викладена з перекрученням фактів, є наклепницькою, ображає людину або може завдати іншої серйозної шкоди закладу, особа, яка до цього причетна, має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію, зменшити обсяг завданої шкоди.

ІІІ. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності

  • При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під підпис після ознайомлення із Правилами внутрішнього розпорядку закладу.
  • Положення доводиться до відома всіх учасників освітнього процесу, а також оприлюднюється на сайті закладу.
  • Заступник директора, який відповідає за методичну роботу:
  • забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій, на конкурси різного рівня;
  • використовує у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує вчителям сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.
    • Педагогічні працівники, в процесі своєї освітньої діяльності, дотримуються академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу із здобувачами освіти щодо неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення, цитування, посилання на джерела інформації, списування).
    • Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимог законодавства.
    • Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:
  • ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;
  • особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;
  • знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;
  • оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.

IV.    Види відповідальності

за порушення академічної доброчесності

 

4.1. Види академічної відповідальності за конкретне порушення академічної доброчинності визначають спеціальні закони та внутрішнє Положення закладу освіти.

 

 

 

Порушення академічної доброчесності

 

 

Суб’єкти порушення

 

Обставини та умови порушення академічної доброчесності

 

 

Наслідки і форма

відповідальності

Орган / посадова особа, який приймає рішення про призначення виду

відповідальності

Списування.

Здобувачі освіти.

-   самостійні роботи;

-   контрольні роботи;

-   контрольні зрізи знань;

-   моніторинги якості знань;

Повторне письмове проходження оцінювання упродовж           1

тижня   від   дати

виявлення факту порушення.

Комісія з питань академічної доброчесності, вчителі, які викладають предмети.

- державна підсумкова атестація;

Повторне проходження оцінювання      за графіком проведення ДПА

у закладі.

Атестаційна комісія.

-І етап (шкільний) Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів.

Робота учасника анулюється, не оцінюється.

У разі повторних випадків списування учасник                          не допускається              до участі              в              інших

олімпіадах, конкурсах.

Оргкомітет, журі.

Необ’єктивне оцінювання результатів навчання

здобувачів.

Педагогічні працівники.

Свідоме завищення або заниження балів навчальних досягнень за:

-усні відповіді;

-домашні роботи;

-контрольні роботи;

-лабораторні та практичні роботи;

-ДПА;

-тематичне оцінювання;

-   моніторинги;

-   олімпіадні та

конкурсні роботи.

Педагогічному працівнику рекомендується опрацювати критерії оцінювання знань. Факти систематичних порушень враховуються при встановленні кваліфікаційної категорії, присвоєнні педагогічних звань.

Адміністрація закладу, атестаційні комісії І та ІІ рівнів.

Обман.

Педагогічні працівники

Навчально- методичні

Відмова в присвоєнні або

Педагогічна рада, науково-

 

 

як автори.

освітні продукти, створені педагогічними працівниками.

позбавлення раніше присвоєних педагогічного звання, кваліфікаційної категорії; позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені

законом посади.

методична рада ЛОІППО,

атестаційні комісії І та ІІ рівнів.

 

V.    Комісія з питань академічної доброчесності

 

  • З метою виконання норм цього Положення в закладі освіти створюється Комісія з питань академічної доброчесності (далі – Комісія). Комісія з питань академічної доброчесності – незалежний орган для розгляду питань, пов’язаних із порушенням Положення та моніторингу щодо дотримання усіма учасниками освітнього процесу норм цього Положення.
  • Комісія наділяється правом одержувати і розглядати заяви щодо порушення цього Положення та надавати пропозиції адміністрації закладу освіти щодо накладання відповідних санкцій.
  • У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, законодавством в галузі освіти та загальної середньої освіти, нормативно- правовими актами Міністерства освіти і науки України, Статутом закладу, Правилами внутрішнього розпорядку, іншими нормативними (локальними) актами та цим Положенням.
  • Склад Комісії затверджується наказом директора закладу освіти. Строк повноважень Комісії становить 3 роки.
  • До складу Комісії входять представники педагогічного колективу.
  • Будь-який працівник закладу, здобувач загальної середньої освіти може звернутися до Комісії із заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень.
  • Комісія зі свого складу обирає Голову та секретаря. Голова Комісії веде засідання, підписує протоколи,  рішення   тощо.   Повноваження відносно ведення протоколу засідання, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданні здійснює секретар.
  • Організаційною формою роботи Комісії є засідання. Засідання скликаються при необхідності вирішення оперативних та нагальних питань.
  • Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні Комісії.
  • Засідання Комісії оформлюється протоколом, який підписує Голова та секретар.

 

  • Комісія, не менше одного разу на рік, звітує про свою роботу перед колегіальним органом управління закладу освіти.
  • Будь-який учасник освітнього процесу, якому стали відомі факти порушення норм  цього   Положення   чи   про   можливість   такого порушення, повинен звернутися до Голови або секретаря Комісії з письмовою заявою на ім’я її голови. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б., контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, клас, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, Комісією не розглядаються.
  • На засідання Комісії запрошуються заявник та особа, відносно якої розглядається питання щодо порушення Положення про академічну доброчесність.
  • За результатами проведених засідань Комісія готує вмотивовані рішення у вигляді висновків щодо порушення чи не порушення норм цього Положення. Зазначені висновки носять рекомендаційний характер, подаються директору для подальшого вживання відповідних заходів морального, дисциплінарного чи адміністративного характеру.
  • Повноваження Комісії:
  • одержувати, розглядати, здійснювати аналіз заяв щодо порушення норм цього Положення та готувати відповідні висновки;
  • залучати до своєї роботи експертів з тієї чи іншої галузі, а також використовувати технічні та програмні засоби для достовірного встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою;
  • проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності, педагогічних працівників та здобувачів загальної середньої освіти;
  • ініціювати, проводити та підтримувати дослідження з академічної доброчесності, якості освіти та наукової діяльності;
  • готувати пропозиції щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в освітню та науково-методичну діяльність;
  • надавати рекомендації та консультації щодо способів і шляхів більш ефективного дотримання норм цього Положення.

VI. Прикінцеві положення

  • Положення затверджується педагогічною радою закладу більшістю голосів і набирає чинності з моменту затвердження.
  • Зміни та доповнення до Положення можуть вноситися всіма учасниками освітнього процесу після розгляду та затвердження педагогічною радою.

 

 

 

2025 Copyright Ліцей "МРІЯ" Rights Reserved